سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مدل های سرآمد در طراحی مدرسه ابتدایی مدرن و بسیار خلاقانه

نظر

طراحی مدرسه ابتدایی مدرن از بسیاری جهات مهم تر از مدارس مقاطع بالاتر است چرا که اگر طراحی مدرسه دقیق و درست انجام بپذیرد احساس همبستگی قوی بین بچه ها و مدرسه ایجاد می شود و وقتی از سنین کودکی چنین پیوند عمیقی ایجاد شود، دیگر در سنین بعدی ذهن دانش آموز مرتب به فکر علم و آموزش عالی است. درست همانطور که بچه ها هنگام نزدیک شدن فصل پاییز با هیجان زیاد به خرید دفتر و لوازم تحریر جدید می پردازند، انتخاب مدرسه جدید نیز باید با هیجان و توجه خاصی صورت بگیرد اما واقعا چند نفر از ما درباره طراحی مدرسه و محیط اطراف آن فکر می کنیم و این موضوعات چقدر برای ما مهم خواهد بود؟ احتمالا تعداد افرادی که به این نکات توجه می کنند بسیار اندک است زیرا سایر عوامل مانند برخورداری از معلمان و سیستم آموزش حرفه ای مهم تر بنظر می رسند.

%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-1

یک طراحی مدرن و دقیق تاثیری مثبت بروی عملکرد علمی دانش آموزان خواهد گذاشت و حتی باعث رشد همه جانبه تمام ویژگی های مثبت در آنها می شود، بنابراین طراحی مدرسه ابتدایی مدرن و شیک باید حتما در الویت والدین هنگام انتخاب مدرسه برای کودک دلبندشان قرار بگیرد. اگر ما عملکرد دانش آموز را متاثر از سلامت روانی، فیزیکی و احساسی درنظر بگیریم در این صورت محیط آموزشی تاثیر بسزایی بروی تک تک این عوامل خواهد گذاشت. محیط محل کار یا آموزشگاه بروی عملکرد و رابطه همه ما تاثیر می گذارد. به زبان دیگر محیط هایی که طراحی بدی دارند، که متاسفانه اکثر مدارس ابتدایی ایران چنین مشکلی دارند، کمترین اثر جانبی اش، کاهش کارایی و توانایی دانش آموزان خواهد بود.

 

یک مدرسه باید محلی الهام بخش باشد، ایجاد محیطی که در آن کودکان به یادگیری پرداخته و همزمان رشد می کنند. معماری خوب عامل اصلی در ایجاد چنین فضایی است، جایی که احساسات بچه ها برای یادگیری بیشتر تحریک می شود. حتما شما هم این حس را در دوران ابتدایی تجربه کرده اید، احساس بازگشت به مدرسه واقعا حس بدی در ما ایجاد می کرد اما با معماری زیبا و طراحی مدرسه ابتدایی مدرن می توان این حس را در بچه ها از بین برد یا اینکه آنرا به حداقل رساند. همانطور که گفتم بسیاری از ما خاطرات بدی از روزهای اول مدرسه داریم، شاید بخاطر این باشد که مدارس ما واقعا طراحی بد و بی مفهومی داشتند، شکی نیست که یک مدرسه مدرن و زیبا می تواند این احساسات را بهبود ببخشد و خاطرات خوش تری برای بچه های امروزی ایجاد کند.

%d8%b7%d8%b1%d8%a7%d8%ad%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d8%b3%d9%87-%d8%a7%d8%a8%d8%aa%d8%af%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%85%d8%af%d8%b1%d9%86-20

 

مدرسه ابتدایی زیر به خوبی نشان دهنده طراحی مدرن و سبکی است که دیگران به خود جذب می کند. همانطور که در عکس ها مشخص است، ظاهر و نمای ساختمان با تیره های چوبی پوشیده شده که ظاهری روستیک به آن می دهد، همین عامل باعث شده مدرسه حالتی شبیه به کلبه های جنگلی و درختی به خود بگیرد که بچه ها معمولا علاقه زیادی به آن دارند. بعلاوه رنگ های بکار رفته در نمای خارج و داخل مدرسه مانند نارنجی و صورتی، بقدری شاد است که نگرانی و هر گونه استرسی را از بچه ها دور خواهد کرد.

 

منبع: اتاق